Friday, April 17, 2009

::Birthday party!::

Alhamdulillah, syukur kerana usia saya masih lagi dipanjangkan oleh ALLAH swt. Semalam,16 April maka genaplah saya berusia suku abad..wahahah..but still, i feel that i'm sweet 17!most of my friends, ramai dah kawen, dah dapat anak pun ada..yg sedang pregnant pun ramai, yg baru kawen ada jugak, belum lagi kira yg dalam ikatan pertunangan..cuma saya, masih lagi keseorangan di sini..takde perkembangan pun..sgt sedih!tapi takpe kan, i'm not the only one who faced that problem..cik tuan akan sentiasa bersama saya memegang title 'single' sebab she always said that she'll married after me!hehehe..kesian pulak kan kalo jodoh saya lambat, maka tidak kawen la sabiqah..btw, jgn percaya itu, sebab itu semua kuasa ALLAH..sapelah kite nak menghalangnya kan..kalo Sabiqah ditakdirkan kawen taun depan pun, boleh jadi jugak kan...okay..okay enough about sabiqah..wanna tell you about what has happened yesterday..

I had lunch at Mr. & Mrs. Soofi's house. Mr Soofi (not Mrs Soofi ye) cook sumthing special for me, which was pasta cheese (betulkah?yela kot), that was very2 delicious, mungkin kah sebab saya lapar sebab sepanjang pagi berada dalam lab, sampai lupa nak minum air walau setitik pun..sangat la 'busy' kan...em, abang Soofi, lain kali sila masak lagi untuk saya ye..kalo macam ni, I wish everyday is my birthday..hehhehe..pe2pun, mekasih ye untuk hidangan yang lazat itu..

On da way back home, had a phone conversation with Cik Tuan, sampai depan rumah, dihalang oleh Muneerah daripada masuk dapur, ruang tamu and bilik tamu... I smelled sumthing fishy there, tapi buat2 tak tau la kan..dan saya tidak dibenarkan turun sampai pukul 8 lebih kot..

Waktu saya turun, Muneerah sedang asyik meniup belon, dan saya sebagai birthday girl pun turut menolong utk meniup sama..tetamu kami pada hari itu adalah seperti biasa..kak naning and kak nani+anak2.. Mr & Mrs Soofi turut dijemput tetapi mereka sampai lambat, dan kami telah pun mula makan pada waktu itu...


Seumur hidup saya, tidak pernah saya menyambut harijadi sebigini rupa..mungkin ada pada waktu kanak-kanak ribena tapi saya sudah lupa..dilayan seperti kanak-kanak, dipakaikan topi dan juga dipaksa memakan badge (birthday girl)..tapi saya sangat suke!seronok...hehehhe..



Saya dapat bunga!


Balik2 je makanan semua dah siap..ada roti jala, mee kari, kek..siap ada pulut kuning lagi..



Two cakes for me..one was from kaksal and another one from unnie and atiqah..thanks gurl, kerana membuat kek dgn penuh kasih sayang utk kak wanie..siap praktis lagi 2 malam sebelum itu..



No wonder la kan muka saya mengembang..i love cakes!




Aksi peace kami tidak digemari oleh mama a.k.a kak siti..kerana katanya:kamu semua ni tiada aksi lain..semua gambar macam itu jela gayanya..peace tegak, baring sume ada



Sangat2 enjoy and happening!Terima kasih ye kpd semua yang datang dan memeriahkan lagi birthday party orang tua ini...



This is my small family here in Cork..Mama dan 5 org anaknya..saya tau mama sayang saya, sebab tu siap wat pulut kuning lagi untuk anak keduanya ini..dan kpd kakak sulung saya, terima kasih ye untuk kek dan hadiah, kpd dua adik2 perempuan saya, terima kasih kerana bersusah payah membuat kek utk saya dan juga memetik bunga diluar rumah untuk saya..dan kpd adik bongsu sy lelaki yg seorang itu, terima kasih kerana sangat bersungguh2 mengikat belon di pintu, sampaikan langsung tak hirau benda lain...and last but not least, saya mengucapkan byk2 terima kasih yang tidak terhingga kepada keluarga kecik saya for throwing me a surprised birthday party (saya agak korang tunggu weekend)..saya sangat terharu, tak boleh nak sambung lagi dah..sedih...sob sob~cuma ingin saya nyatakan di sini....
^
^
SAYA SAYANG KAMU SEMUA!!!

^
^

4 comments:

syara said...

emm sonoknye..dah nak weekend br la smpat updates kan..kena cri mood. neway i try to learn how to make masi briyani nanti leh ajak semua mkn lg..tgh mencari susu cair disini tak jumpa lg..

Ronie Muller said...

bestnya ada keluarga malaysian kat sana..tu kira besar la tu keluarganya, mcm akak kat sini berkelurgakan org2 Turkey je..so kalau berkumpul tu makan makanan turkeylah

sabiqahT.Anuar said...

huh besh besh...

erms tu aa xpo klu ore tetida dipinang someone (sapo2 je laa, anak raja mabe??) ore akan gesa ENCIK TUAN mempercepatkan progress utk iLa, lambat sgt, lambat sy kawin hehe sb iLa kena kawen dlu kan...erms tp tul ke xde progress iLA, ehhe tgk2 dia da prepare tu, La balik cuti taun depe mybe ade supriseeeee

eilawaniey said...

syaralicious:heheh..thanks ya..nasik beriyani u sedap!

kakronie:hehhe..kat cni memang ramai mesian..kat cork je pun dh lebih sratus kot..
best pe mknan turki??hehhe

ciktuan: surprise le sgt..smpai ke tua la menunggu surprise org tu..