Wednesday, March 4, 2009

::Snow in Cork???::

This is the heaviest snow for me being in Cork almost 10 months..heavy dah kalo macam ni kat Cork..Last night, I went to bed at half 10 and this morning wake up as usual, selak langsir nak tengok hujan ke tak..tiba2 tengok kat luar mostly covered by snow, sume dah putih...tapi snow dah brenti. So, I did my daily routine: makan2, check email, ym, call my mom etc..In the middle of my conversation with cik, suddenly snow turun dengan lebatnya, and at the same time I saw kak siti's car moving out from our house, pergi hantar anak2 skolah kot. So, just kaksal and I left in the house at that moment. I went downstairs, kak sal tengah goreng telur for her breakfast. We're excited with this, tak sampai 2 minit kemudian, kami dah kat luar rumah with my digital camera. Masa tuh salji tengah turun agak lebat (mintak maaf la org edmonton, kingston and sendai ye..org cork ni jakun sket pasal snow..almaklumlah cork mana ada snow kan..very rare) Kat luar rumah, kami dua org mcm org giler duk melompat kat atas snow sambil tangkap gambar. Kalo kanak2 betiga tu ada mesti lagi sronok, tape mereka semua sudah ke sekolah pada waktu itu..akibat leka bermain snow, maka saya bertolak ke Tyndall 15 minit lewat drpd kebiasaan..tu pun sebab I have to attend a meeting at 10..kalo tak mesti extend lagi waktu nak main snow...hehehe..jakun tak???sangat jakun kannnn ;)

~masih dengan seluar tido~

7 comments:

Hanis MY said...

chumeii..chumeii..takper i faham n pernah mengalami saat kejakunan itu hehe..

[DnaZz] said...

hahah,kl aku lgi jakunla kot..kiki

sabiqahT.Anuar said...

hahaha cumels jaaa pants u tu....huuuu klu kaler pink lagi cumels, hehehe...


ooo patut aa bz, duk men snow rupanya =)

alice in wonderland said...

kesian... hehehehe

eilawaniey said...

hanis san: sama2la kite jakun..heheh

izza:takpe, nti smbg phd mesti jumpe salji gak..

cik tuan:hehe, u nak ke my sluar tdo???mcm berkenan nmpk..

mek kecik:ambe tahu la mung ari2 makang snow..

sabiqahT.Anuar said...

hehe really berkenan, ahhahaa

alice in wonderland said...

u ni pembekal baju tdo la.. aritu bj katak i.. tp mmg cantik pun suar tdo u tu. nnt nak blk msia lg beli byk2..