Friday, March 6, 2009

::Emotional entry::

It has been so long since the last I waited the bus in front of Court House, because for the last couple of weeks, I ended my day in UCC. So today, after almost 2months I guess, I followed my instinct to take the bus in front of Court House. And lucky me, I saw the bus coming while i'm still walking in the opposite way. So,quickly I crossed the road. Pastu adalah dalam 5org tgh tunggu the same bus. And from behind the bus, I saw an old irish man, juga berlari2 anak to catch the bus. Suddenly, he felt down. Meniarap terus. I was running to help him, and then looked back at the two guys, and 1 of them realized the incident and just said, Oh J*sus!itu aje yg dia boleh sebut, I was expecting him to help me helping the old man, but huh..buat dek je..and then I shouted to him,"Can you wait for me?,"diaorang pun angguk2 je..bukan nak tolong pun. I grabbed the older's man arm, tp kudrat byk mana la kan, sib baik tiba2 a man came and angkat pakcik tuh.pakcik tu angkat muka, dlm gigil2 he thank me, the way he looked at me sangatla terharu..mcm sgt2 berterima kasih..lps dia dah bgn, i pun berlari2 anak kembali naik bus. sume org kat dlm bus pun pandang je.. pakcik tu pun naik bus yg sama, carried together one of his shoe. And sat in front of my seat. Dia duk belek2 tgn dia, mesti tgn dia luka.. When I looked at him, he reminds me of my late father. I guess he's over 60. Tak psl2 dalam bus bergenang air mata...
Sedey!macamana kalo ayah kita yg jatuh, tapi takde org pun nak membantu?sedey kan?kan?kan??kan??? sob~sob~sob~

4 comments:

sabiqahT.Anuar said...

iLa, sedeinya..ore pon da rasa sayu ni, sampai ati laa diorg tu, selfish?erms, klu org muda pon patut tolom, ini pulak ore tua hok jatuh tu... erms nt ceria balik bila part ada hero mai tolom etek tu, huuu...

eilawaniey said...

em tu le pasal...pasal hero tuh, dukacita dimaklumkan ore lgsg tak sempat nk tgk muka dia.tak leh nk bayang lagu mana rupa..duk sibuk nk kejar bus..sapa tokde nk tgk muka hero..iskh iskh rugi..tp berdasarkan pertanyaannya kpd pakcik itu' are u okay?' saya sgt pasti bhw dia adalah irish

Hanis MY said...

wuwu..baru baca entry ni sadis2..so touching..yup stuju dgn miss sa..ada hero tu..wow..pastu bley plak org dlm bas tgk jek..'poda'..(sowi terlebih emo plak)

alice in wonderland said...

sedeynye... tp bagus la u hulurkan bantuan. heron tu biarlah rahsia.. kang ila terpikat lak. kesian lak 'org minyak' kat msia tu. huhu