Thursday, March 12, 2009

::Selingan semata::

Situasi:
Saya sedang menulis nama pelajar group 2, dan memberikan resit apabila mereka menghantar laporan. Setelah selesai menulis nama pelajar pertama, saya menulis nama pelajar kedua, dan apabila terperasankan sesuatu, saya bertanya;

Saya: Oh, your name is also David
Pelajar kedua: Yes, we both David
Saya: David for David Beckham

Maka pelajar-pelajar itu gelak serentak. Dan pelajar ketiga tiba-tiba mencelah;

Pelajar ketiga: I have a proper name compared to them
Saya: Really?

Lalu saya melihat nama yang tertera pada laporan pelajar itu; Jerry C****y

Saya: Jerry for the little brown Jerry, the enemy of Tom's-the cat (merujuk kpd cartoon Tom & Jerry)

Dan, mereka ketawa lagi, lebih kuat daripada sebelumnya. Pelajar ketiga yang sangat innocent itu hanya tersipu-sipu..malu agaknya..

4 comments:

lupekanje said...

pemalu sungguh anak2 murid iela ittew...

sabiqahT.Anuar said...

cumels....

nak2 nama DAVID BECKHAM aka my huubby tu, heeeee

sabiqahT.Anuar said...

ps. nape kena bui resit???

eilawaniey said...

kakchah:pemalu la sgt..

cik tuan: kena bagi resit to prove that the students already submitted their report.ridiculous kan?sakit tgn i menulis setiap kali student antar report..patutnya, kena bagi sign je la mcm sistem kita back in Malaysia..apa susah..resit tu pon budak2 tu campak ke mana juga...
sometimes, negara maju ni ada juga yang tak maju..